Naar hoofdinhoud
Tynaarlo internet

Aanvraag leefbaarheidsfonds (vereniging of instelling)

  • Oriënteren (Voltooid)
  • Aanvraag
  • Aanvrager
  • Samenvatting
  • Voltooid

Algemeen

Jaarlijks stelt de gemeente Tynaarlo een bedrag beschikbaar voor projecten die met de leefbaarheid in de omgeving te maken hebben. Deze subsidieregeling voorziet in het ondersteunen van kleinschalige, op de lokale gemeenschap gerichte initiatieven. Deze initiatieven zijn eenmalig van aard en de looptijd is maximaal één jaar. Structurele activiteiten komen niet voor subsidieverstrekking vanuit het fonds in aanmerking. De gemeente draagt minimaal € 200 en maximaal € 5.000 bij aan de kosten van een project. Er geldt een subsidieplafond. De subsidie kan worden aangevraagd door inwoners van de gemeente of door bijvoorbeeld een plaatselijke niet-commerciële vereniging en/of stichting, zoals een wijk- of dorpsvereniging.

Aanvraag

Een aanvraag dient ondersteund en ondertekend te worden door in ieder geval 10 buurtbewoners. Indien de aanvraag wordt ingediend door een vereniging of stichting dan dient de aanvraag te worden ingediend door het bestuur van de stichting of vereniging. Gedurende een kalenderjaar kan een aanvrager slechts eenmalig voor één en dezelfde activiteit of project een aanvraag om subsidie indienen. U dient uw subsidieaanvraag 8 weken voor aanvang van de activiteit in bij het college van burgemeester en wethouders.

Weigeringsgronden

Naast de algemeen geldende weigeringsgronden op grond van de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene subsidieverordening gemeente Tynaarlo gelden de volgende weigeringsgronden. De subsidie wordt geweigerd als die wordt aangevraagd voor:

  1. indien het gaat om reguliere activiteiten van de aanvrager;
  2. activiteiten die een commercieel doel dienen;
  3. activiteiten, waarvoor de gemeente op een andere wijze een subsidieregeling heeft opengesteld;
  4. of welke op een andere wijze door de gemeente worden gefinancierd.

Informatie

Voor informatie of hulp bij het invullen kunt u contact opnemen met mevrouw R. Beugelink, bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 0592-266 662.

Akkoordverklaring

Met het invullen en verzenden van dit formulier verklaart u dat onderstaande gegevens juist en volledig zijn ingevuld.

Activiteit of Project

Toestemming

U dient toestemming te hebben van de gemeente en/of de eigenaar voor het organiseren van de activiteit en/of gebruik van de grond.

Bijdragen andere partijen

Planning - Verloop - Schema

Vermeld hier in grote lijnen het verloop van de uitvoering van het project en het tijdsverloop. Binnen een jaar na subsidieverstrekking moet(en) de activiteit(en) zijn uitgevoerd. 

Begroting van de activiteit of het project

Beschrijf hieronder welke uitgaven- en inkomstenposten u heeft

Gevraagd subsidiebedrag

Betaalbaarstelling

Ondertekening

Download het ondertekeningsformulier en pas toe waar nodig. Voeg deze vervolgens toe als bijlage: